Buyzone
Tegyél le egy testet, aminek a térfogatában a játékos vásárolhat. Ha ez kész, tedd be entity-be, az entity neve legyen "func_buyzone". Egy beállítási lehetősége van, a "Team". Itt beállíthatod, melyik csapat vásárolhat ennek a buyzone-nak a térfogatában. Ha a vásárlást szeretnéd megtiltani a csapatoknak, tegyél le egy "info_map_parameters" nevű entity-t, és itt a "weapon buying" részben állíthatod be, melyik csapat (ne) vásárolhasson.
Kezdőhely
Kezdőhelyek (entityk nevei): CT Kezdőhely: "info_player_start" T Kezdőhely: "info_player_deathmatch" VIP Kezdőhely: "info_vip_start" Túsz: "hostage_entity" |
Létra készítése
-Csináld meg a létrát magát, amit a játékban látni fogunk! (Érdemes a létra testét "func_illusionary"-ba tenni, hiszen így a zhlt nem számol külön ütközési felületet a létrán, így egy picit gyorsabb lesz, valamint a golyó is átmegy rajta, és a semmi közepén (a kék részben) nem lesz golyónyom) -Tegyél közvetlenül a létrára egy vékony "réteget" (a "mászható" oldalára) "aaatrigger" textúrával (a textúra neve lényegtelen, mivel, a játékban nem fog látszani)! -Tedd be "entity"-be a vékony réteget, típusa legyen "func_ladder"! Kész is a létra.
Ég készítése
Alapesetben elég annyi, hogy egy nagy dobozba "becsomagolod" a pályát, ennek a doboznak a textúrája legyen "sky". Ezt a dobozt "skybox"-nak hívjuk. A skybox legyen minél kisebb, a nem használt részekre a pálya körvonalán kívül nyugodtan tehetsz skydarabokat, és így kevesebb ideig számol a program. Az eget is, ha csak 1 kis torony miatt kell magasra tenni, a pálya szélétől fokozatosan emelheted, tehát a pálya szélén a pálya széli legmagasabb ponttól kezdjen az ég emelkedni a pálya legmagasabb pontja felé (oldalról nézve az ég testjének a formája háromszög). A lényeg, hogy a lehető legkisebb teret hagyjuk üresen. A játékos nem tud átmenni a sky-on (tehát ne tegyük túl alacsonyra a sky-t), nem lát át egynél több skyrétegen (átlát, de bugos, ha ott van egy test, bugosan jeleníti meg, tehát ha olyan a pálya, hogy valamit látni kell, de lehetne tenni oda sky-t, akkor mégse tegyünk). Ezeket idővel ki lehet tapasztalni. A Map/Map Properties menüben tudjuk beállítani, hogy melyik sky-t használja a pálya. Ezt az environment map (cl_skyname) nél tehetjük meg. Ide be kell irni annak a sky-nak a nevét amit szeretnénk, hogy a pálya körül legyen. A sky-ok könyvtára : cstrike/gfx/env. itt van 1 csomó kép ilyen névvel: valamibk, valamidn, valamift, valamilf... stb. Annyit kell beirni hogy valami.
Folytatás hamarosan!
| |